GRAVIDTRÄNING

 

En normal graviditet är 40 veckor och man brukar prata om tre olika faser - trimestrar. Alla graviditeter är olika och träningen blir således också olika men man kan generalisera vissa saker i de tre trimestrarna.

 

Under första trimestern är du oftast trött och kanske illamående men mår du bra och känner att du har ork kan du träna på som vanligt. Under andra trimestern har hormonet relaxin börjat påverka bland annat lederna och av den anledningen kan du försöka göra övningarna med mindre balansmoment. I tredje trimestern är magen stor och du får ta hänsyn till den i övningar. Generellt ska du undvika magövningar såsom t ex situps, crunches och plankan eftersom magmusklerna nu är isärdragna och försvagade samt att du vill undvika att skapa ett för stort buktryck. Skippa även hopp och löpning för att inte påfresta den redan ansträngda bäckenbotten.

 

Det allra viktigaste under en graviditet är att lyssna på kroppen och på dess signaler. Tänk underhåll snarare än förbättring/prestation. .

TJÄNSTER

 

PT online (träning/kost)

Du får indivduellt anpassade träningsupplägg och kostråd och efter det för du kost- och träningsdagbok. På dessa får du feedback varje vecka. Perfekt för dig som vill ha ett program att följa och samtidigt få stöd och pepp längs vägen.

 

5 veckor start 990:-

4 veckor fortsättning 890:-

Vid hemträning behövs fitnessboll, hantlar och minibands (små gummiband).

 

 

Personlig Träning hemma-hos alt utomhus

Vill du komma igång med träning eller vill du helt enkelt utveckla din träning? Då är Personlig Träning något för dig! Programupplägg, inspiration och peppning är något av allt som en PT kan hjälpa dig med. Finns i Bålsta med omnejd.

 

60 min 690:-

5 timmar 3250:-

10 timmar 6300:-

 

Villkor

För att kunna träna med oss krävs det att du fått grönt ljus på efterkontrollen. Vi genomför inga typer av rehabträning som ex knärehab eller axelrehab utan hänvisar då till sjukgymnast, läkare, naprapat eller liknande. MammaFys specialområde är just kvinnokroppen och bålkontroll så har du som mål att få en bra placering i ett maraton så är detta inte rätt forum för dig. Abonnemanget går att frysa vid max ett tillfälle per år om minst 14 dagar. All träning sker på egen risk. Ångerrätt inom 14 dagar från startdatum., outnyttjad tid återbetalas då.

För mer information eller bokning

 

Kontakta oss via epost: info@mammafys.se

Vi svarar inom 48 timmar på helgfria vardagar.

 

Vid bokning var vänlig uppge namn, telefonnummer, adress och personnummer.

Copyright @ MammaFys Sverige 2016 • Epost: info@mammafys.se • Innehar F-skattsedel